søndag 26. april 2009

Siste innlegg på Bali

Nå var tiden kommet hvor vi må begynne å tenke på overvekt, pakking, siste shopping og flesteparten klager over økonomien! Eksamene er over, og exfac ble veldig godt bestått ;) Det er nå siste uken på Ananda Resort and Spa. Siste tiden har jeg virkelig sett fram til å komme hjem, komme hjem til norsk mat og spesielt taco og mine herlige venner og familien, men akkurat nå merker jeg for fullt hvor hardt det vil bli også! Det er på en måte som å forlate et sted som har blitt hjemme, og menneskene har blitt som en slags familie, og nå vil alt være slutt og mange vil jeg aldri se igjen... rart.. Men selvfølgelig, vi har allerede planlagt møter, og jeg og Maria bla. skal jo henge sammen i Kr.sand til høsten, så det blir bra! Men likevel langt ifra det samme.. Ananda er et hotell med sykt dårlig standar og burde virkelig hatt en oppussing, men det er likevel et hotell med så mye sjarm og så mye med seg som er umulig å ikke bli glad i! Tilogmed å bo med Karin vil jeg savne :P Jeg vil savne å spise ute nesten hver kveld, det utrolig bra utelivet, de utrolig hyggelige menneskene og den syke men likevel bra religionen og kulturen deres! Men lukta av røkelse og de fordømte spa sangene deres overalt ble jeg ferdig med allerede etter 1 uke:P Ja, Bali er et rart sted! De feirer helligdag nesten hver dag, og man vet aldri hvilken gud de ofrer til! Vi har vel alle fått sparket til en ofring her og der, så det blir litt bedre å komme hjm til mer vanlig religioner :)

Trafikken her er vill, gjerne 4stk på en scooter, 2 surfebrett, eller en sofa kanskje? Her får man plass til alt hvis man vil :) Og bruker man hjelm er det aldri barna som blir prioritert.. For en verden! Og tutinga! Jeg vil aldri mer høre tuting igjen! Og lukta av kloakk og at fortauet er like stabilt som å gå i fjellet! Livet på Bali er heeerlig ;) Nei Norge vil nok alltid stå mitt hjerte nærest, men dette oppholdet her vil virkelig alltid bety veldig mye for meg! Og jeg vil takke alle de nydelige menneskene som har gjort dette oppholdet til uforglemmelig! Vi må ikke miste kontakten ;)

I <3 Bali

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar